Vyberte kategóriu Zavrieť
info@sanasport.sk Odpovieme do 24 hodín

Rozhovor so Sanasporťákom Pepou

01. 06. 2020
Stále sa u nás niečo deje. Vyvíjame sa a s nami aj naši Sanasporťáci, ktorí sú pripravení na každú životnú výzvu. Keď bolo potrebné viesť pražskú predajňu, bol tu. Keď bolo treba zastrešiť vedenie všetkých našich predajní, bol tu. Keď bolo potrebné schopného človeka pre zdokonaľovanie obchodného smeru spoločnosti, bol tu. Zoznámte sa s Pepom.
Rozhovor so Sanasporťákom Pepou

Pubertu prežil ešte v Pardubiciach a hlavné pracovné skúsenosti začal naberať pri práci obchoďáka pre Red Bull a na pozícii brand/event managera vo firme zameranej na fitness vybavenie. K športu mal vždy blízko a keď sa objavila možnosť viesť vlastný tím športových špecialistov, Pepa Ulrich skúsil šťastie. Vďaka svojej priateľskej povahe a bohatým skúsenostiam zo sveta obchodu a športu bol jasnou jednotkou pre vedenie práve založenej predajne v Prahe.

Dostavili sa úspechy aj ďalšie skúsenosti v trochu novom sektore. Pepa nezaspal na vavrínoch a ďalej rozvíjal svoje schopnosti. Postupom času vzal pod svoje krídla všetky kamenné predajne. Netrvalo dlho a Pepa začal plynulo rozvíjať vzťahy s našimi obchodnými partnermi na pozícii Business development. Viac už v rozhovore:

Pepo, kedy a na akú pozíciu si k nám nastúpil?

„V podstate ma chalani najali, aby som si našiel priestory, zostavil svoj tím a viedol ich ako na pľaci, tak po HR stránke. LinkedIn hovorí, že som nastúpil začiatkom roku 2017.“

Čím si sa živil predtým?

„Začal som už pri štúdiu VŠ, kedy som robil pre Red Bull na čiastočný úväzok na pozícii Student Brand Manager. V podstate to znamenalo, že som učil piť študentov Red Bull ako stimulant pre lepší výkon pri štúdiu. Obzvlášť večer - po baroch a s vodkou,“ hovorí Pepa s úsmevom pri spomienke na staré časy.

„Potom som išiel budovať značku FIT-PRO CZECH a predávať suplementy. S kamarátom z Pardubíc sme tou dobou založili a začali vyvíjať vlastnú značku CrossFit vybavenia. Volá sa BEAR FOOT. Ja som sa staral o marketing a návrhy vybavenia, kamarát mal na starosť technické a výrobné aspekty. Vtedy mi vysvetľoval, že z hranola nejde vyrobiť kruh, že železo v dĺžke 3 m dosť pruží a podobne. Nemal to so mnou vôbec jednoduché. Ale vyrobili sme pod touto značkou veľa skvelých konštrukcií na cvičenie a hŕbu všemožných cvičebných pomôcok.“

bear foot

Počul som, že za RedBull si aj jazdil na doske. Čo je na tom pravdy, ako si sa k tomu dostal a čo presne si jazdil?

„To by bolo veľmi fajn,“ smeje sa Pepa. „Ale vec sa má tak, že na doske jazdím cez 24 rokov a za Red Bull som jazdil autom za zákazníkmi. Ale s ľuďmi, ktorí jazdili za Red Bull, som sa stretával na rôznych eventoch a športových zápoleniach, kde som Red Bull zastupoval a staral sa o branding, hostesky a veľa ďalších príjemných povinností.“

Aha, ale skúsenosti dobré, že?

„Skúsenosti na nezaplatenie.“

Čo ťa presvedčilo začať pracovať v Sanasporte?

„Dobre som sa poznal s vedúcim vývoja, spoznal som aj oboch majiteľov a mal som chuť na zmenu. Chcel som vymeniť prostredie, ale zostať pri športe a zároveň byť súčasťou väčšej firmy. Ďalším lákadlom pre mňa bolo spojenie obchodu a vedenie tímu. Dlho som sa venoval americkému futbalu a kolektívne záujmy mi boli vždy blízke. Navyše sa nám s Markom, s kolegom, s ktorým sme boli v Prahe od začiatku, podarilo nájsť tak skvelú chémiu, akú som v žiadnom tíme za 10 rokov nenašiel. A to myslím bol TOP, ktorého som mohol na predajni dosiahnuť.“

Ktorými pozíciami si u nás prešiel? Považuješ skúsenosti zo všetkých týchto pozícií za podmieňujúce pre existujúce profesiu?

„Začínal som ako realiťák, sádrokartonár, maliar potom ako Human Resources Specialist a účtovník, až som sa presunul do pozície produktového špecialistu. Nie, vážne, tie začiatky boli fakt super v tom, že som si našiel priestor, tím a viedol si predajňu. Takže povedzme, prvotná pozícia bola vedúci pražskej predajne.“

„Postupne som začínal hovoriť do obchodnej stratégie všetkých predajní, čo musím povedať, bola teda veľká skúška.“

„No, a potom sa to postupne prehuplo do úlohy Head of Business Development. Pod týmto názvom sa schováva to, že som na rozhraní medzi obchodom, vývojom, marketingom a v podstate sa snažím tieto tri segmenty postupne prepájať a nadväzovať na seba existujúcich aj nových dodávateľov.“

„Myslím, že bez jednotlivých krokov by som mal aktuálne fungovanie o dosť zložitejšie a asi by mi niekedy chýbali znalosti do hĺbky a chodil by som len po povrchu. Vďaka tomu, čo všetko som absolvoval, viem zhruba odhadnúť, čo by mohlo zvládnuť naše IT naprogramovať, čo a ako zvládne odpromovat náš marketing aj to, koľko čoho vieme predať.“

budovani prodejny

Zúčastňuješ sa sanasportích tréningov?

„Aktuálne už nežijem v Prahe, takže sa zúčastňujem len súkromných tréningov, kedy v noci - až dokončím svoju prácu a uspím dcérku a manželku, vyrážam na hrebene hôr na splitboard na svoje obľúbený okruh. Čo si budeme hovoriť, od tej doby, čo som skončil s futbalom a je zo mňa oficiálne „foter“, tak sa mi s tým pupkom nebehá dobre,“ dodáva ešte Pepa.

Čo ťa najviac teší na práci v Sanasporte?

„Z pozície, kedy som viedol „svoju“ predajňu a bol v minimálne päťčlennom tíme, som aktuálne dosť solitér. Kolektív mi chýba, pretože sme vedeli rozbehnúť super hecovačky, z ktorých pramenili napríklad skvelé tržby. Aktuálne ma napĺňa, že sa stále môžem rozvíjať, učiť nové veci a v podstate nemám žiadne limity.“

Čo si sa za roky u nás naučil a čoho si priamo na svojej práci najviac vážiš?

„Ako som už spomenul, aktuálne som rád za to, akú mám voľnosť a za to, čo sme dosiahli za druhú polovicu roka 2019, kde sme si s našimi IT a marketingom veľa mákli na nových značkách, ktoré sme pre vás priniesli do Sanasportu. Naučil som sa veľa vecí, ale starostlivosť a trpezlivosť je stále v nedohľadne,“ rozosmial sa Pepa.

Na čo naši zákazníci v predajniach najviac počujú? Máš od nich nejakú spätnú väzbu?

„Fuuu, to je zložitá otázka, pretože ja som na pľaci minimálne rok nebol. Čo mi mimochodom moc chýba, pretože to boli tie najbezstarostnejšie mesiace. No, ale aby som odpovedal. Na predajni je naše top diagnostika. Môžeme si hovoriť, čo chceme, ale toto jednoducho v každom obchode nenájdeme. A keď to skĺbite so skvelým prístupom sympatického chlapca z Ostravy alebo Krkonôš, vy by ste si nekúpili?“

Aký je pomer nových a existujúcich zákazníkov?

„Pražská predajňa bola pomerne mladá a stále je. Ale myslím, že už teraz môžeme povedať, že sa veľa zákazníkov rado vracia a chodí si za nami pre radu aj nakúpiť.“

Z akého dôvodu sa k nám radi vracajú?

„Myslím, že z dôvodu skvelého a rozmanitého výberu topánok, možnosti diagnostiky zadarmo a ochotného personálu.“

Čo podľa teba tiahne nových ľudí do kamenných predajní?

„Myslím si, že ľudia chodí primárne za radou, za kvalitným servisom a tým, čo na e-shope nenájdu. Aj keď my sa dosť snažíme túto službu predajcu suplovať aj na e-shope, či už kvalitnými popiskami, parametrami či videami.“

Majú kamenné predajne v dnešnej dobe nejakú výhodu pred internetovými obchodmi?

„Určite je to možnosť vyskúšania tovaru, poradenstvo školeným personálom, okamžitá možnosť voľby a výberu z viacerých modelov.“

Kto školí špecialistov na predajniach a ako často?

„Naši špecialisti sa školia väčšinou od každej značky, a to zhruba v pol ročných intervaloch. Vždy s novou kolekciou (jar/leto a jeseň/zima) prichádzajú aj školenia. Aj keď po dvoch rokoch už poznáte konkrétnu topánku aj po hmate so zaviazanými očami,“ smeje sa Pepa.

skoleni

Na aké vlastnosti a zručnosti si sa zameriaval pri výbere budúcich produktových špecialistov?

„Vždy mi išlo hlavne o charakter človeka. Vždy som dbal skôr na to, aby človek zapadol do kolektívu, nebol „ľavák“ a zvyšok sme ho už doučili. Myslím, že som sa veľakrát nespálil.“

Kto vyberá značky, ktoré predávame?

„Väčšinou túto otázku diskutujeme v širšom pléne. Ale čo sa týka posledných nasadzovaných asi 30 značiek, tak som dosť vyberal ja podľa toho, čo nám v portfóliu chýbalo alebo išlo naopak o doplnenie nejakej našej silnej a dobre fungujúcej značky.“

Čo je pri výbere značiek dôležité? Aké okolnosti majú najväčšiu váhu?

„Toto je otázka, na ktorú by sa dala napísať slohová práca. Ale tým najzaujímavejším aspektom, ktorý v tom hrá úlohu, je určite charakter človeka, ktorý je na strane značky. Je to síce len práca, ale je nesmierne dôležité, s kým „hráte tenis“.“

Ako prebieha výber kolekcií priamo do predajní a kto má výber na starosť?

„Aktuálne to má na starosť vedúci nákupu Matej Hrúz. Maťo je v tom dosť precízny a je moc šikovný. Len mu vôbec nezávidím vyberať niečo z outdooru, pretože mu do toho stále hovorím a pchám mu tam veci, ktoré sa páčia mne,“ hovorí Pepa s šibalským úsmevom.

Čo rád robíš, keď práve „nesanasportuješ“?

„Mám ženu a desaťmesačného dievčatko a musím povedať, že by som nikdy neveril, že si ide tak užívať chvíle s miničlověkem, ktorý sotva lezie. No, a keď mám voľnú chvíľu, tak moc rád leziem po kopcoch, či už so snowboardom, s mačkami alebo len v teniskách a s kočíkom. A teraz si ešte robím rekvalifikáciu na stolára, aby som toho nemal málo.“

hory

Čo ťa čaká v najbližších mesiacoch?

„No, tak v minulom roku som sa zúčastnil výpravy na 5 000 m vysoký vrch v Gruzínsku a pomaly, ale iste je čas na to, aby sme vymysleli výlet na tento rok. Ako sa poznám, čaká ma pichnutie špendlíka do mapy a balenie (dúfam, že mi to doma prejde). Ďalších snov pre nadchádzajúce obdobie mám určite veľa, ale to, čo si chcem užiť najviac, je čas s Emkou a Johankou, to je teraz najväčšia pecka,“ dodáva Pepa s úplne spokojným výrazom.

To je skvelé, tak ti držím palce, aby všetko klaplo a nabudúce nám budeš môcť poreferovať, ako to vyzerá vo „špendlíkových“ krajinách. Moc ďakujem, že si si urobil čas na náš rozhovor.

„Aj ja ďakujem, nabudúce sa budem zase tešiť. Majte sa všetci krásne. Čauvec.“


Cenová
bomba
Akcia zmizne za
6:07:22:20
Mizuno Genova 87
-69 % sleva Unisex voľnočasové topánky Mizuno Genova 87
31,49 € 101,57 €
už len 16 ks za túto cenu

  Máte nejakú otázku? Potrebujete pomôcť? Zavolajte nám na +421 948 251 545

  • Visa
  • Master Card
  • Maestro
  • Gopay