Vyberte kategóriu Zavrieť
info@sanasport.sk Odpovieme do 24 hodín

Rozhovor so Sanasporťákom Maťom

19. 10. 2020
Vždy bol športovcom srdcom aj dušou, a keď prišla možnosť naplno sa zapojiť do chodu brnenskej sanasporťáckej predajne, išiel skúsiť šťastie. Miesto neho však ukázal predovšetkým um a charakter človeka, ktorý presne zapadol do nášho tímu. Dnes už Maťo Hrúz úročí svoje skúsenosti naprieč celým Sanasportom.
Rozhovor so Sanasporťákom Maťom

Pochádza z Turčianskych Teplíc, malého mesta na strednom Slovensku, kde strávil prvých devätnásť rokov svojho života. Popri štúdiu na základnej škole a následne na gymnáziu taktiež hrával hokej. Po maturite odišiel do Brna na Fakultu športových štúdií na Masarykovu univerzitu. Brno ho zaujalo už od prvých dní. Spočiatku to bolo najmä kvôli študentskému životu. Neskôr zistil, že toto mesto ponúka hromadu príležitostí, či už pracovných, športových alebo spoločenských. Nakoniec tu zostal kvôli svojej žene a práci.

Maťo, povedz mi, kedy a na akú pozíciu si k nám nastúpil?

„Hmm, už je to nejaká doba,“ zamyslel sa. „Pokiaľ si dobre pamätám, bolo to na jar roku 2014, tesne pred otvorením novej brnenskej predajne. Nastupoval som na pozíciu produktového špecialistu, teda v podstate predavača. Do dnešného dňa som prešiel množstvom rôznych činností, za čo som rád, pretože som sa naučil a vyskúšal si mnoho vecí. Dnes robím manažéra nákupu a zároveň som na pozícii Retail Business Manager, čiže vediem naše kamenné predajne v Prahe a Brne.“

Čím si sa živil predtým?

„V Brne som študoval na Masarykovej univerzite do roku 2013, takže som väčšinou brigádoval. Po škole som na chvíľu zakotvil v predajni adidasu, ktorá mi dala dobrý základ. Pamätám sa, že keď mi Zbyněk na pohovore ukázal model adidas Glide, rozprával som o ňom hádam 10 minút v kuse. Možno práve to rozhodlo.“

Čo ťa presvedčilo, aby si začal pracovať v Sanasporte?

„Hmm... Keďže som Sanasport v tom čase ešte nepoznal, musel som dať na prvý dojem. Ten bol dobrý, “ spomína Maťo. „A keďže som stále súčasťou Sanasportu, zrejme som sa nemýlil. V tej dobe mala firma 10 ľudí, takže ma lákalo takmer až rodinné zázemie.“

Čo ťa najviac teší na práci v Sanasporte?

„Dobrý kolektív a vzťahy, možnosť zasahovať do celkového diania. Stále je nás relatívne málo, takže poznám skoro všetkých kolegov, či už sú z predajne, skladu, vedenia alebo marketingu.“

Čo si sa za tie roky u nás naučil a čo si priamo na svojej práci najviac vážiš?

„Čo si najviac vážim? No, nie je toho málo. Sú to možnosti, ktoré som dostal, či už v rámci kariérneho postupu, možnosti sebarealizácie, ale aj v získavaní zodpovednosti za svoje rozhodnutia. Taktiež vnímam, že mám u kolegov dôveru, a to je pre mňa najviac.“

trenink

Ktorý okruh športov ti je z našej ponuky najbližší?

„Pre mňa je to dosť odlišné podľa ročného obdobia. Prevažuje ale beh, cyklistika a hory. V lete sú to hory a bicykel. Už dlho jazdím na XC bicykli, ale tento rok som okúsil aj cestný a je to super. Tie kilometre odsýpajú parádne,“ nadšene hovorí Maťo. „Takže keď je teplo, behám minimálne. S nástupom jesene začínam viac a snažím sa toho držať. Ale stále som iba hobby bežec, nie som žiadny pretekár.“

Je tvojou hlavnou záľubou šport alebo fušuješ aj do iných remesiel?

„Povedal by som, že je to jedna z mojich hlavných záľub. Ja napríklad strašne rád varím, keď mám na to priestor. Takže hlavne cez víkend sa rád vyhrám v kuchyni. Inak aj rád fotím, hoci už nie tak často ako kedysi. Veľkú zrkadlovku som predal a nosím so sebou len malý kompakt, hlavne na hory. Prípadne občas niečo nafotím aj v práci. Väčšinu voľného času trávim s manželkou Barčou a psom Fieldym. Prakticky na všetky výpravy chodíme všetci traja spolu.“

Čo ty a sanasporťácke tréningy? Chodíš na ne?

„Dnes už len veľmi sporadicky. Hoci behám a robím ďalšie športy, beh je zrovna aktivita, ktorej sa venujem radšej sám alebo so psom. Taktiež z časových dôvodov dnes už naše tréningy príliš nenavštevujem,“ hovorí Maťo sklamane, „musím to ale zmeniť, poznám tam hromadu ľudí a je tam výborná atmosféra,“ už sa zase smeje.

Zúčastňujú sa na bežeckých tréningoch hlavne naši zákazníci alebo aj širšia verejnosť?

„Vidím to tak, že väčšina ľudí, čo bola na tréningu alebo chodí pravidelne, sa o nás musela niekde dozvedieť. Podstatná časť určite chodí na pozvánku z predajne. No a tí, čo prišli zvonku, sa postupom času stávajú našimi zákazníkmi.“

Čo sa týka nových značiek, čo je pri výbere najdôležitejšie?

„Pri výbere hrá zásadnú rolu viacero aspektov. Na jednej strane by mali produkty zapadnúť do nášho sortimentu, ale na druhú stranu sa vždy musíme rozumne dohodnúť s distribútormi jednotlivých značiek. Ak v tejto rovine nenájdeme rovnováhu, tak aj značku, ktorú by som u nás rád videl, nemusíme mať z rôznych obchodných dôvodov,“ vysvetľuje mladý vedúci nákupu.

Ako prebieha výber kolekcií priamo do predajní a kto má výber na starosti?

„V manažmente nákupu je nás viac a všetky zmeny a rozširovanie diskutujeme medzi sebou. Produktovú stránku najčastejšie riešim ja, prípadne Zbyněk, jeden z jednateľov našej spoločnosti. Spravidla ale musíme produkty danej značky pred zavedením najprv vidieť, ideálne ich aj otestovať. Nezobrali by sme produkt, v ktorom by sme nevideli akúkoľvek pridanú hodnotu.“

Dokážeš nejako posúdiť pomer nových a pôvodných zákazníkov v našich predajniach?

„Na toto bohužiaľ nie som schopný presne odpovedať. Občas ale zazriem v predajni ľudí, čo k nám chodia pravidelne, a som si istý, že nemalá časť zákazníkov sa k nám vracia. Na e-shope je to viac anonymné, ale keď si čítam recenzie objednávok, je vidieť, že to bude podobné. Verím, že na e-shope aj v predajniach poskytujeme výborný servis.“

Z akého dôvodu sa k nám zákazníci radi vracajú?

„Predajne a e-shop sa mierne líšia. Do predajní sa zákazníci vracajú hlavne kvôli kvalite servisu a ľudom, ktorí na place odvádzajú špičkovú prácu. Na e-shope je to najmä vďaka širokému sortimentu, cenám a kvalitnej prezentácii produktov.“

koupačka

Majú kamenné predajne v dnešnej dobe nejakú výhodu pred internetovými obchodmi?

„Najväčšou výhodou je osobný prístup a možnosť vyskúšať si tovar priamo na mieste za asistencie produktového špecialistu. Hoci máme e-shop s možnosťou okamžitej konzultácie či už cez mail, telefón alebo chat, predajňa je proste predajňa.“

Ako často sa školia špecialisti v našich predajniach? Dokážeš nových špecialistov zaškoliť sám?

„Kolegovia sa pravidelne školia na novinky, čo býva zhruba 1-2 krát ročne. Keď nastúpi niekto nový, som samozrejme schopný podať relevantné informácie, ktoré nového kolegu pripravia na prácu u nás,“ prikyvuje Maťo.“

Koľko produktových špecialistov je treba na bezproblémový chod predajne?

„Toto sa môže dosť líšiť v závislosti od obdobia a ďalších činností nad rámec predaja. Kolegovia na predajniach sa zapájajú aj do tvorby obsahu na sociálne siete, skladových prác a ďalších. Máme však odskúšané, že ideálne je mať na zmene troch ľudí.“

Ako podľa teba vyzerá Sanasport v očiach našich zákazníkov?

„Ja dúfam, že čo najlepšie,“ smeje sa Maťo. „Povedzme si narovinu, nikto a nič nie je bezproblémové. Vidím však do firmy dosť hlboko na to, aby som mohol povedať, že sa snažíme dávať maximálny dôraz na všetko, čo robíme, aby sme boli práve v očiach zákazníkov dôveryhodnými predajcami.“

Máš pre našich čitateľov nejaké posolstvo na záver?

„Jasné, že mám: Športujte, pretože šport je ten najsilnejší nástroj nielen na udržanie kondície, ale aj zdravej mysli. Dnešná doba nás zvádza k pohodlnému spôsobu života a je veľmi ľahké mu prepadnúť.

Takže sa udržujte v kondícii a v zdraví. My sa tiež budeme držať, to zdravie máme predsa aj v názve. Majte sa.“


Cenová
bomba
Akcia zmizne za
3:12:26:19
Mizuno Genova 87
-80 % sleva Unisex volnočasové boty Mizuno Genova 87
20,31 € 101,57 €
už len 5 ks za túto cenu

  Máte nejakú otázku? Potrebujete pomôcť? Zavolajte nám na +421 948 251 545

  • Visa
  • Master Card
  • Maestro
  • Gopay