Vyberte kategóriu Zavrieť
info@sanasport.sk Odpovieme do 24 hodín

Rozhovor so Sanasporťákom Kamilom

21. 12. 2020
Kamil si už popri štúdiu na VŠ privyrábal v marketingovej agentúre. Vďaka tomu rýchlo naberal skúsenosti, a tak netrvalo dlho a so svojím spolužiakom sa pustili do budovania vlastnej agentúry. Vďaka tomu sa zoznámil so Zbyňkom a Michalom a začal sa naplno venovať Sanasportu.
Rozhovor so Sanasporťákom Kamilom

Náš Kamil vyrastal v Kutnej Hore, kde zároveň chodil na osemročné gymnázium. Následne sa presťahoval do Pardubíc a nastúpil na štúdium VŠ v obore IT. Tu sa začala písať aj jeho profesionálna kariéra. So spolužiakom si založili webovú agentúru a začali tvoriť weby, e-shopy a pretĺkať sa internetovým marketingom.

Postupom času začali zamestnávať ďalších svojich spolužiakov (niektorí sú v Sanasportu dodnes). Dôležitou súčasťou podnikania bolo aj školenie, ktoré mal na starosti práve Kamil. Na jednom z nich sa objavil aj Zbyněk - spolumajiteľ Sanasportu. O týždeň neskôr už Kamil s oboma majiteľmi dohováral spoločnú budúcnosť.

Vtedy sa v prvej sanasporťáckej predajni s veľkosťou šestnásť metrov štvorcových zrodila spolupráca, ktorá postupne prerástla v kamarátstvo aj prenesenie celej agentúry pod Sanasport. A tým vznikol náš vlastný in-house marketingový tím. Kamil sa osobne ďalej venoval marketingu, SEO, PPC, školeniam aj priamo obchodu.

lode

Kedy si k nám nastúpil a na akú pozíciu?

„V rámci agentúry som so Sanasportom začal spolupracovať pred 11 rokmi ako dodávateľ marketingu.“

Čím si sa živil predtým?

„Než sme s kamarátom založili tú vlastnú, pracoval som pre vtedy najväčšiu marketingovú agentúru v Česku - Ataxo.“

Čo ťa presvedčilo začať pracovať v Sanasporte?

„Michal a Zbyněk. Dvaja chlapci (vtedy), ktorí opustili svoje relatívne jednoduché životy a pustili sa do niečoho nového. Pustili sa do toho s obrovskou energiou, ktorá ma pohltila.“

Môžeš nám opísať tvoj klasický pracovný deň?

„V súčasnosti by sa môj deň dal opísať ako jeden veľký videocall, ktorým sme nahradili osobné stretnutia. Veľkú časť mojej práce tvoria predovšetkým rokovania s dodávateľmi. Riešim s nimi obchodné záležitosti, marketingové akcie, apod. Hoci som na pozícii marketingového riaditeľa, tak vďaka nášmu teamu stačí iba zľahka dohliadať na marketingové aktivity. Vďaka tomu sa viac venujem obchodným veciam. Väčšinou štartujem prvé hovory okolo ôsmej hodiny. Venujem sa aj analytickým veciam a strategickým záležitostiam v rámci skupiny vo vedení Sanasportu. Neskoré večerné hodiny sú potom ideálne na hovory s kolegami, pretože je na to „pokoj“.“

rodina

Čo si sa tu naučil a čo si priamo na svojej práci najviac vážiš?

„Vážim si svojich kolegov. To je to najcennejšie, čo mám. Bez nich to nejde a ja ani Sanasport by sme neboli tam, kde sme teraz.“

Ktorý okruh športov je ti v našej ponuke najbližší?

„Nevyzerám na to, ale pravidelne behám, takže rozhodne beh.“

Je tvojou hlavnou záľubou šport alebo fušuješ aj do iných remesiel?

„Bavia ma najrôznejšie hry a plastikové modely.“

Myslíš si, že šport ide ruka v ruke so zdravím?

„Rozhodne áno. Ak sa to nepreháňa, potom to môže ísť trošku proti sebe.“

šport

Čo podľa teba láka nových zákazníkov do Sanasportu?

„Cielime na najkvalitnejšie značky v jednotlivých segmentoch. Aj v rámci týchto značiek vyberáme len prémiové rady produktov. Preto máme produkty, ktoré nie sú lacné, ale zákazníci vedia, že je to to najlepšie, čo môžu mať. A samozrejme sme špecialisti, takže poradíme a pomôžeme s výberom.“

Môžeš nám opísať hierarchiu/fungovanie firmy?

„Na vrchu firmy sme štyria, ktorí firmu vedú, riadia a rozhodujú čo a ako. Super je, že z každej pozície môže ktokoľvek zo Sanasportu ovplyvniť, čo sa deje. Nie sme korporácia, ale tiež už nie sme „rodinná“ firma. V poslednej dobe sa nám podarilo vybudovať veľmi silnú vrstvu tzv. stredného manažmentu (jednou z našich silných opôr je Matej), čo nám dosť pomohlo. Ale reálne sa nehráme na korporáciu.“

Kde sa berú nápady na vylepšenie firemného imidžu?

„Povedal by som, že je to celkovo naprieč firmou. Veľa sa tiež pýtame našich zákazníkov a hlavne zbierame a vyhodnocujeme veľa dát, ktoré nám v tom pomáhajú.“

hory

Prečo sa Sanasport vrhol aj do ďalších športov a nešpecializuje sa už len na beh?

„Veľké množstvo značiek, s ktorými robíme už dlhé roky, sa okrem behu a halových športov venujú aj ďalším športom. Ak je zákazník spokojný s bežeckou topánkou, veľmi pravdepodobne siahne po rovnakej značke aj v ďalšom športe. To bol prvý krok. Druhým krokom bolo nasadenie značiek, ktoré nemajú nič spoločné s behom, ale patria vo svojom segmente k špičke. To je naša filozofia. Zákazníci oceňujú, že si môžu top veci kúpiť na jednom mieste a využiť zákaznícky servis Sanasportu. A samozrejme nás tie ďalšie športy veľmi bavia.“

V ktorom odvetví športu vidíš najväčší obchodný potenciál?

„V cyklistike. Avšak na trhu sú iní frajeri, ktorí sa na ňu už dlhé roky špecializujú. My sme sa preto rozhodli predávať doplnky pre cyklistov avšak nie samotné bicykle.“

Čo ďalšie rád robíš, keď práve nesanasportuješ?

„Mám dve deti a ženu - tým by som to vlastne mohol celé uzavrieť. Ale snažím sa tiež chodiť pravidelne behať a niekoľkokrát týždenne trénujem futbal, starám sa o malé deti okolo šesť rokov.“

tatko

Veľmi ti ďakujem za rozhovor, je ešte niečo, čo by si rád povedal našim zákazníkom?

„Pred 11 rokmi ma Sanasport pohltil svojou energiou, zameraním a tiež tým, že som prvýkrát v živote vyskúšal behať v naozajstných bežeckých topánkach. V tých chvíľach sa stal neoddeliteľnou súčasťou môjho života. A moja úloha je snažiť sa o to, aby ste aspoň trošku pocítili to, čo ja. Pretože viem, že potom sa k nám budete vždy radi vracať.“


Cenová
bomba
Akcia zmizne za
4:00:30:54
Kilpi Sonora Ružová
-79 % Dámske sukne Kilpi Sonora
10,75 € 50,94 €
už len 3 ks za túto cenu